Allmänna villkor
Gäller: 2023-03-04. från dagen
1. Allmän information, ingående av avtal mellan parterna
1. Dessa allmänna villkor (hädanefter: GTC) är giltiga i onlinebutiken (nedan: Webbutik) som drivs av XL Gasztrobusz Kft. (nedan: Tjänsteleverantör) via https://www.perfectacoustic.se (hädanefter: webbplats) ) kan beställas för alla produkter. Omfattningen av dessa allmänna villkor täcker alla elektroniska kommersiella tjänster som tillhandahålls i Ungern via Web Store.
2. Köpare avser varje fysisk person som gör en beställning i Web Store. Begreppet köpare innefattar begreppet konsument. Enligt lag V från 2013 om civillagen (nedan: civillagen) är en konsument en fysisk person som agerar utanför sitt yrke, sin självständiga sysselsättning eller sin verksamhet.
3. Shopping i webbbutiken styrs av gällande ungersk lagstiftning, särskilt civillagen, CVIII från 2001, i vissa frågor om elektroniska kommersiella tjänster och tjänster relaterade till informationssamhället. lag och 45/2014 om närmare regler för avtal mellan konsumenten och näringsidkaren. (II. 26.) regleras genom förordning av statsrådet (nedan: förordning av statsrådet).
4. Köp i Webbshopen är möjliga genom att göra en beställning elektroniskt, enligt vad som anges i dessa allmänna avtal.
5. Tjänsteleverantören ansvarar inte för fullgörandet av beställningen, om den givna produkten inte är tillgänglig under tiden har Tjänsteleverantören rätt att neka beställningen.
6. Om köparen accepterar de allmänna villkoren, upprättas kontraktet mellan parterna genom bekräftelse av beställningen av tjänsteleverantören i enlighet med de allmänna villkoren. Om kunden inte accepterar villkoren i de allmänna villkoren kan han/hon inte använda tjänsterna i nätbutiken, så han/hon kan inte registrera eller skicka en beställning.
7. Det ingångna avtalet anses vara skriftligt. De uppgifter som lagras i det skriftliga avtalet är desamma som de uppgifter som lämnats under den givna beställningen. Språket för kontraktsundertecknande och kommunikation är ungerska. Tjänsteleverantören lämnar inte in avtalet, det är inte tillgängligt i efterhand.
8. Minderåriga eller personer med begränsad handlingsförmåga får endast använda tjänsterna på webbplatsen med samtycke från deras juridiska ombud. Att erhålla detta samtycke är en minderårig eller en person med begränsad handlingsförmågas ansvar och skyldighet. Webbutikens och Tjänsteleverantörens kundgränssnitt är inte ansvariga och har ingen möjlighet att veta eller ta reda på vem som finns på användarsidan vid onlinetransaktioner, därför vilar ansvaret uteslutande på Kunden.
9. Tjänsteleverantören har inte bestämmelserna i lag XLVII från 2008 om förbud mot otillbörliga affärsmetoder mot konsumenter. med en uppförandekod enligt lagen.
10. Genom att lägga en beställning i Webbutiken och kryssa i rutan för godtagande av de Allmänna Villkoren, accepterar och bekräftar Kunden att de Allmänna Villkoren är bindande för honom.
2. Data från tjänsteleverantör och värdleverantör:
Företagsnamn: XL Gastrobusz Kft.
Huvudkontor: 2315 Szigethalom, Dob gata 4.
Företagsnummer: 13-09-181969
Skattenummer: 25702228-2-13
E-post: [email protected]
Telefon: 06 30 096 5474
Data från tjänsteleverantören som tillhandahåller lagringsutrymme åt tjänsteleverantören:
Namn: ELIN.hu Kft
Huvudkontor: 9024 Győr, Déry T. u. 11.
Företagsnummer: 08-09-016359
Skattenummer: 14315754-2-08
E-post: [email protected]
3. Beställ
1. Webbplatsen tillhandahåller ett onlinebeställningsalternativ för köpare. Användaren kan surfa på webbplatsen med hjälp av menyalternativen. Produkterna är listade i ett kategorisystem. Genom att klicka på namnet på kategorin kan du se listan över produkter som ingår i den. De visade bilderna är foton, vars färg kan skilja sig från den beställda produkten beroende på vilken skärm som används av köparen. På Webbplatsen är det möjligt att söka efter en produkt utifrån ett sökord. Produktresultat som matchar sökkriterierna visas som en lista, liknande kategorierna.
2. Du behöver inte registrera dig för att göra en beställning i Webbshopen. Under beställningen, vid ifyllning av databladet, krävs eller är följande information möjlig: namn, e-postadress, telefonnummer, faktureringsadress, leveransadress, leveranssätt, kupongkod, kommentar. Köpare kan endast tillhandahålla sina egna personuppgifter på webbplatsen. För en framgångsrik beställning måste köparen acceptera dessa allmänna avtal och datahanteringsinformationen genom att kryssa i det angivna fältet. Genom att bocka i fälten försäkrar kunden att han har läst och förstått alla bestämmelser i dessa villkor och datahanteringsinformationen, att han till fullo följer dem och inser att alla dess bestämmelser är bindande för honom.
3. För noggrannheten, aktualiteten och sanningshalten i de tillhandahållna uppgifternart är helt och hållet Köparens ansvar. Tjänsteleverantören undantar all form av ansvar som uppstår i samband med felaktigheter, stavfel eller tillhandahållande av osanna uppgifter på webbplatsen. Tjänsteleverantören tar inget ansvar för leveransförseningar eller andra problem eller fel som kan hänföras till felaktiga och/eller felaktiga uppgifter som Kunden lämnat.
4. Möjlighet att korrigera datainmatningsfel: Under beställningen är det möjligt att se och ändra innehållet i varukorgen, om varukorgen inte innehåller den mängd du vill beställa måste du ange antal stycken av den mängd du vill beställa i datainmatningsfältet i kolumnen “Antal” (eller ” kvantiteten kan ändras med +” eller “-” tecknet), varefter systemet kommer att uppdatera det angivna antalet stycken. Om köparen vill ta bort produkterna i varukorgen, klicka på knappen “Radera”.

Under beställningen har Kunden möjlighet att när som helst korrigera/radera inmatade uppgifter. Om Kunden redan har gått vidare till den datasida han vill korrigera, men ännu inte har slutfört beställningen, är det lämpligt att klicka på webbläsarens bakåtknapp (pilen i det övre vänstra hörnet av skärmen) tills önskad sida visas , där han kan göra ändringar. Det är möjligt att ytterligare ändra uppgifterna om den gjorda beställningen med kontaktuppgifterna som anges i dessa allmänna avtal.
5. Du kan ta reda på egenskaperna och egenskaperna hos de produkter som kan köpas i Webstore på den specifika sidan för produkten. Tjänsteleverantören säljer inte begagnade produkter, defekta produkter eller produkter av lägre kvalitet än marknadens standarder. Om kunden behöver mer information om funktioner, användning och användbarhet för någon produkt i Web Store än vad som tillhandahålls på webbplatsen, vänligen kontakta tjänsteleverantören.
6. Bland de produkter som finns tillgängliga i Webbshopen anses följande produktgrupper vara unika produkter som Tjänsteleverantören tillverkar exklusivt baserat på Kundens tidigare beställning, specifikt i enlighet med Kundens instruktioner och behov, enligt den färg och storlek som bestäms av Kund (hädanefter: Unik produkt), så de är inte tillgängliga innan beställning:
• gardin (akustisk och icke-akustisk),
• alla akustikpaneler och akustiska diffusorer,
• akustiska tyger,
• granitplattor,
• Tyst matta
7. För vissa produkter bestämmer tjänsteleverantören en minsta beställningskvantitet, som anges på sidan för den givna produkten. I ett sådant fall kommer Tjänsteleverantören, förutom produktens enhetspris, även att ange det pris som Köparen måste betala vid en beställning, med hänsyn tagen till minsta beställningskvantitet.
8. Färgen och nyansen på produkterna kan skilja sig i verkligheten jämfört med bilderna som visas på webbplatsen, och det kan även hända att färgen på materialen från olika produktioner skiljer sig minimalt från varandra. När det gäller produkter är 1-2 cm storleksskillnad möjlig och vid mattor är 30 % viktskillnad möjlig.
9. Det pris som anges bredvid produkterna visas alltid i svenska kronor och är det skattefria inköpspriset för produkten, vilket inte inkluderar allmän moms och inte inkluderar kostnad för leverans och eventuell postförskottsavgift. För vissa produkter kommer visningen av det exakta priset och kostnaden för hemleverans att vara tillgänglig om köparen har valt önskade parametrar (t.ex. färg, storlek). Efter val av produkt och leveranssätt kommer fraktkostnaden att visas på en separat rad bredvid produktpriset. Under beställningen och i meddelandet som bekräftar beställningen anger Tjänsteleverantören priset på produkterna och fraktkostnaden på en separat rad.
10. När det gäller vissa produkter är det möjligt att skära till en unik storlek, vilket innebär att skära från de tillgängliga storleksversionerna, så endast en mindre storlek är tillgänglig jämfört med dem. Önskad storlek ska anges i fältet “Anmärkningar” under beställningen. Avgiften för att klippa till individuell storlek är 3 810 HUF brutto, vilket belopp visas på en separat rad under beställningen.
11. För vissa produkter är det även möjligt att köpa tillbehör, välja en mönstrad färg eller en tilläggstjänst (t.ex. gardinsömnad), vars pris/avgift Tjänsteleverantören alltid anger på produktsidan bredvid den givna tillbehör eller tjänst. Priset på den valda avgiften eller tjänsten visas på en separat rad under beställningen.
12. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra priserna på produkter som kan beställas från Webbplatsen, förutsatt att ändringen träder i kraft samtidigt som den visas på Webbplatsen. Ändringen påverkar inte inköpspriset för de redan beställda produkterna negativt.
13. Om det, trots all omsorg som Tjänsteleverantören vidtagit, visas ett felaktigt pris på nätbutiken, särskilt med hänsyn till det uppenbart felaktiga, t.ex. för ett pris på “0” SEK eller “1” SEK som avsevärt skiljer sig från det välkända, allmänt accepterade eller uppskattade priset på produkten, vilket kan visas på grund av ett systemfel, då är tjänsteleverantören inte skyldig att sälja produkten till fel pris, men kan erbjuda leverans till rätt pris, veta vilken kund du kan ångra ditt köp.
14. Tjänsteleverantören accepterar endast beställningen via Webbplatsen om Kunden fyller i alla uppgifter som krävs för beställningen. Tjänsteleverantören ska inte hållas ansvarig för leveransförseningar eller andra problem eller fel som kan härledas tillbaka till felaktiga och/eller felaktiga orderuppgifter som Kunden lämnat.
15. Beställningsförfarande:
Steg 2: Produkten du vill köpa läggs till i varukorgen genom att klicka på knappen “Lägg till i varukorgen”. Efter det kommer Kunden att föras till beställningssidan genom att klicka på knappen “Korg” som visas på sidan eller kan nås från menyraden.
Steg 3: Du kan se vad du vill köpa på sidan “Korg”.produktpris, kvantitet. Priserna är inklusive moms. Momssatsen är den procentsats som anges i tillämplig momslag. På sajten kan Köparen kontrollera de produkter han vill beställa och vid behov ändra kvantiteten eller radera den givna produkten. På denna sida kan du ange leveranssätt och valfri kupongkod. Utöver inköpspriset anges den preliminära leveranskostnaden på gränssnittet. Genom att klicka på knappen “Fortsätt till kassan” kommer kunden att föras till nästa sida.
Steg 3: På “Checkout”-gränssnittet kan du ange de uppgifter som krävs för leverans och fakturering, eller. Utöver inköpspriset anges leveranskostnaden på gränssnittet. Betalningsmetoden måste också väljas i detta gränssnitt.

Köparen har möjlighet att kontrollera informationen relaterad till beställningen, köpeskillingen, det totala belopp som ska betalas, vilket inkluderar kostnaden för leverans, och det är även möjligt att ändra leveranssätt. Om Köparen hittar allt i sin ordning kan han slutföra köpet och skicka sin beställning genom att klicka på knappen “Skicka beställning”. Om kunden har valt betalningsalternativet för bankkort online kommer systemet att omdirigera honom till betaltjänstleverantörens gränssnitt.
Innan beställningen skickas, för en lyckad beställning, måste köparen acceptera dessa GTC- och datahanteringsinformation genom att markera det angivna fältet. Beställningen kan inte fortsätta utan godkännande av de allmänna villkoren och datahanteringsinformationen.
16. Kundens beställning leder inte i sig till att ett avtal skapas mellan Tjänsteleverantören och Kunden. Efter att ha mottagit Köparens köperbjudande (beställning) är Tjänsteleverantören skyldig att bekräfta beställningen till Beställaren elektroniskt (e-post), vilket bekräftelsemail innehåller de uppgifter som Köparen lämnat under beställningen eller registreringen (t.ex. fakturerings- och leveransinformation) ). , beställningsnumret, datumet för beställningen, listan och kvantiteten av de element som hör till den beställda produkten, priset på produkten och det totala beloppet som ska betalas. Om denna bekräftelse inte mottagits av Köparen inom 48 timmar efter det att erbjudandet skickats, kommer Köparens bindande erbjudande och eventuella andra förpliktelser automatiskt att avslutas utan några ytterligare villkor.
17. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra kampanjerbjudandet utan föregående meddelande, för att begränsa tillgängligheten för individuella kampanjer, eller ändra start- och sluttid för de annonserade kampanjerna. Tjänsteleverantören tar inget juridiskt ansvar för ovanstående eventuella ändringar.
18. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att avvisa alla beställningar som görs av en Kund. Om Tjänsteleverantören ändrar eller avbryter en beställning kommer den att kontakta Kunden på den e-post och/eller faktureringsadress/telefonnummer som angavs vid beställningen. Tjänsteleverantören förbehåller sig också rätten att begränsa de kvantiteter som levereras från en vara till en postadress.
4. Betalnings- och leveransvillkor
1. Köparen kan reglera köpeskillingen på följande sätt:
• onlinebetalning med bankkort på webbplatsen,
• genom överföring till Tjänsteleverantörens bankkonto till följande bankkontonummer:
• Xl gastrobusz Kft
• 11742252-21206940
• otp
Kontoinnehavare: XL Gastrobusz Kft.
• BIC: TRWIBEB1XXX
• IBAN: BE60 9673 5202 3470
• Wise street: Avenue Louise 54, rum S52
• Bryssel
• 1050
• Belgien
XL Gastrobusz Kft
HU76117422522120694000000000
OTPVHUHB
OTP Banks huvudkontor
1051 Budapest, Nádor gata 16
2. Bankkortsbetalningar online görs genom ett elektroniskt system som drivs av en betaltjänstleverantör som är kontrakterad med Tjänsteleverantören, som är oberoende av Tjänsteleverantören. Bankkortsbetalning online erbjuds av OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár gata 30-32.; [email protected]; +36 1/20/30/70 3-666-611; https://simplepay.hu / vasarlo-aff/) är försäkrad. Vid bankkortsbetalning online har Kunden möjlighet att genomföra betalningen på betaltjänstleverantörens egen betalningssida. Kunden får inte stänga betalningsgränssnittet (webbläsarfönstret) hos betaltjänstleverantören under onlinebetalningsprocessen. Onlinebetalning regleras av affärsreglerna för betaltjänstleverantören, det aktuella kortföretaget samt den finansiella institutionen som utfärdar kortet och krediterar beloppet. Tjänsteleverantören hanterar inte Kundens bankkortsuppgifter.
3. Under behandlingen av alla kreditkorts-/betalkortstransaktioner använder Tjänsteleverantören en säker onlinebetalningsgateway som krypterar Kundens bankkortsdata i en säker mottagningsmiljö. För att säkerställa att köpupplevelsen är säker, enkel och pålitlig använder tjänsteleverantören Secure Socket Layer (SSL)-teknik.
4. Vid onlinebetalning och banköverföring ska Parterna betrakta avgiftsbetalningen som genomförd vid den tidpunkt då beloppet som ska betalas anländer till Tjänsteleverantörens bankkonto.
5. Tjänsteleverantören utfärdar en elektronisk faktura, Kunden får den utfärdade fakturan via e-post inom 5 arbetsdagar efter betalning av fakturabeloppet.
6. Leveranskostnaden är olika för varje produkt, dess belopp kan bestämmas baserat på produktens storlek och vikt. Innan beställningen skickas, informerar Tjänsteleverantören Kunden om den exakta kostnaden för leveransen på beställningsgränssnittet under beställningen, efter att ha valt produkt, definierat nödvändiga parametrar och angett leveransadress.
7. Följande metod används för att ta emot den beställda produktenför möte:
• personlig hämtning hos Tjänsteleverantören endast vid en förutbestämd tid: 2316 Tököl, Szadova u. 23.
• hemleverans tillhandahålls av budtjänsten sprinte, dpd, dhl.


8. Hemleverans kan endast väljas för adresser som hör till utlämningsområdet. För att verifiera detta måste köparen ange sitt postnummer/land (eller ange att leveransadressen är densamma som faktureringsadress) när han väljer fraktsätt. Om hemleverans är tillgänglig till den angivna adressen kommer Tjänsteleverantören att tillhandahålla kostnaden för hemleverans. Adressen till lägenheten eller till och med arbetsplatsen kan ingå som leveransadress. Leveransadressen kan skilja sig från faktureringsadressen. Adressen där Köparen med största sannolikhet befinner sig vid den förväntade tidpunkten för leverans ska anges som leveransadress.
9. Leveranstiden är vanligtvis 2-3 veckor från dagen efter att beställningen är lagd och betald. Leveranstid räknas från den dag beställningen gjordes och betalades. Tjänsteleverantören strävar efter att slutföra din beställning inom den tid som anges ovan, men tar inget ansvar om leveranstiden är längre än angivet. För varje beställning informerar Tjänsteleverantören Kunden om den exakta tidpunkten för leverans via e-post innan leverans.
10. Leverans sker på vardagar, mellan 08.00 och 17.00. Det är möjligt för Köparen att kontakta budtjänsten för ytterligare förtydligande av leveransdatum.
11. Vid fullföljande av beställningen, vid leveranstillfället, är Köparen eller mottagaren skyldig att kontrollera paketets integritet, i fallet med ett skadat paket, tillsammans med kuriren, för att kontrollera paketet artikel för artikel, samt att underteckna protokollbekräftelsen på öppnandet av förpackningen (eventuella brister måste antecknas i protokollet).
Köparen är skyldig att kontrollera paketet artikel för vara så snart som möjligt efter mottagande och uppackning samt försäkra sig om att varorna på fakturan i verkligheten är desamma som de beställda och levererade produkterna. Om några problem skulle uppstå i detta avseende (produkten är skadad, defekt eller kontaminerad), bör köparen kontakta tjänsteleverantören så snart som möjligt (senast inom 1 arbetsdag från mottagandet) på [email protected] – mailadress eller telefonnummer 06 30 096 5474 för att hantera felet. Därefter kan Tjänsteleverantören inte ta emot klagomål på brister.
12. Om Kunden inte får den produkt han beställt, eller om Tjänsteleverantören gör ett annat misstag vid leverans av produkten, kommer fraktkostnaden för att returnera produkten att ersättas till Kunden upp till det belopp som Kunden tidigare betalat. för det här syftet.
13. Kostnader för återsändning på grund av utebliven leverans på grund av Köparens fel ska köparen stå för i alla fall. Kostnaden för transporten fram och tillbaka på grund av misslyckad leverans på grund av Köparens fel ska även köparen betala. Vid på varandra följande misslyckade leveranser förbehåller sig Tjänsteleverantören rätten att begränsa Kundens beställningar (endast fullfölja köp som tidigare har reglerats).
Om kunden inte tar emot den levererade produkten med gratis frakt, och budfirman returnerar paketet, kommer fraktkostnaden att dras av från produktens återbetalningsbara belopp. Observera att fraktkostnaden inkluderades i produktpriset, tillhandahålls på kundens begäran. Att inte ta emot produkten orsakar skada på tjänsteleverantören, vilket är kundens ansvar att täcka. Kompensationen motsvarar fraktkostnaden.

Om de beställda produkterna skickas till ett land som inte är medlem i Europeiska unionen kommer tullreglerna i det landet att gälla. Du måste betala de tullavgifter som fastställs av tullmyndigheterna innan du tar emot paketet.

Om köparen inte betalar tullavgifterna kommer budfirman att förstöra paketet efter 2 veckor.

Om kunden inte tar emot paketet från kurirtjänsten och paketet returneras till oss, kommer vi att försöka kontakta kunden via e-post eller telefon. Om det inte finns något svar från kunden inom två veckor, förbehåller vi oss rätten att kassera produkten.

5. Akustisk mätning, planering
1. Köpare som är intresserade av Tjänsteleverantörens produkter har möjlighet att använda Tjänsteleverantörens tjänster för akustisk mätning och design.
2. Avgiften för den online akustiska designen är HUF 6 500 brutto, för att göra en beställning måste kunden skicka ett e-postmeddelande till Tjänsteleverantören på e-postadressen [email protected]. Du måste bifoga bilder av rummet där du vill placera de akustiska elementen till bokstaven, samt ange rummets egenskaper. Tjänsteleverantören skickar en skiss över resultatet av onlineplaneringen och placeringen av de akustiska elementen via e-post, eller ger en detaljerad förklaring per telefon på begäran. Tjänsteleverantören föreslår också rekommenderade högtalare, elevplacering och möbleringsarrangemang.
3. Tjänsteleverantören tillhandahåller två typer av akustisk mätning relaterade tjänster: grundläggande och premium akustisk mätning. För att beställa mätningen måste köparen skicka ett e-postmeddelande till Tjänsteleverantören på e-postadressen [email protected] och bifoga bilderna på rummet där han vill placera de akustiska elementen, och även ange rummets egenskaper. Den akustiska mätningen sker på den plats som Köparen anger. Den grundläggande akustiska mätningen tar vanligtvis – beroende på rummets förutsättningar – 1 timme, den premium akustiska mätningen tar vanligtvis 2 timmar. När det gäller den premiumakustiska mätningen utförs mätningen med användning av akustikpaneler och deras utrustning. Grundavgiften för akustisk mätning är HUF 50 800 netto + avstigningsavgift (max 1 timme). Avgiften för premium akustisk mätning är HUF 88 900, vilket inkluderar 2 timmar, varefter varje påbörjad timme är HUF 63 500.
Avstigningsavgiften för båda mätningarna är 400 HUF netto/km, den tillryggalagda sträckan ska beräknas från Szigethalom, tjänsteleverantörens huvudkontor.
4. Tjänsteleverantören uppmärksammar Köparna på att den akustiska planeringen och mätningen anses vara konsulterande, därför tar Tjänsteleverantören inget ansvar om Köparen upplever avvikelser i angiven ljudkvalitet. Avgiften för akustisk design och online akustisk mätning kan inte återkrävas efter att tjänsten genomförts.
5. Ytterligare information om akustisk mätning och planering finns på webbplatsen.
6. Tillbehörsgaranti, produktgaranti
1. För tillbehörsgaranti och produktgaranti, Ptk. dess vid alla tillfällen gällande bestämmelser ska styra.
de. Tillbehörsgaranti
Vid bristande prestanda från Tjänsteleverantörens sida kan Kunden göra gällande garantianspråk mot företaget enligt art. enligt dess regler.
Köparen kan, efter eget val, använda följande garantianspråk för tillbehör:
• Du kan begära reparation eller utbyte, såvida inte uppfyllandet av den begäran som valts av kunden är omöjlig eller skulle innebära oproportionerliga extra kostnader för Tjänsteleverantören jämfört med uppfyllandet av andra förfrågningar. Om han inte begärde eller kunde begära reparationen eller utbytet, kan han begära en proportionell leverans av ersättningen eller så kan Kunden reparera defekten på Tjänsteleverantörens bekostnad, eller få den reparerad av någon annan eller – som en sista utväg – frånträda avtalet. Det finns inget utrymme för avbokning på grund av ett obetydligt fel.
• Du kan byta från din valda tillbehörsgarantirätt till en annan, men kostnaden för bytet bärs av kunden, såvida det inte var motiverat eller tjänsteleverantören angav en anledning till det.
Köparen är skyldig att anmäla felet omedelbart efter att det upptäckts, dock senast inom två dagar från det att felet upptäckts. När det gäller ett avtal mellan en konsument och ett företag ska ett fel som meddelats inom två dagar efter upptäckten av felet anses ha meddelats utan dröjsmål. Köparen, som anses vara en konsument, får inte längre hävda sina tillbehörsgarantirättigheter utöver den tvååriga preskriptionstiden från dagen för avtalets verkställande.

Köparen kan göra gällande sitt tillbehörsgarantikrav mot Tjänsteleverantören.
Övriga villkor för att hävda tillbehörsgarantirättigheter: Inom ett år efter färdigställandet finns det inga andra villkor för att göra gällande ett tillbehörsgarantianspråk utöver meddelandet om defekten, om kunden bevisar att produkten tillhandahållits av tjänsteleverantören, vilket kan verifieras med en faktura utfärdad av Tjänsteleverantören. Efter att ett år har gått från dagen för fullgörandet är dock kunden skyldig att bevisa att det av honom erkända felet redan fanns vid tidpunkten för utförandet.
b. Produktgaranti
I händelse av fel i den produkt som säljs till honom av Tjänsteleverantören kan Kunden som anses vara konsument utöva sin rätt eller produktgarantianspråk enligt punkt a) enligt eget val. Som ett produktgarantianspråk kan köparen endast begära reparation eller utbyte av den defekta produkten.
Produkten är defekt om den inte uppfyller de kvalitetskrav som gäller vid tidpunkten för utsläppandet på marknaden eller om den inte har de egenskaper som tillverkaren beskrivit.
Kunden kan göra gällande sitt produktgarantianspråk inom två år från det datum då produkten släpptes av tillverkaren. Efter denna tidsfrist förlorar du denna rätt.
Kunden får utöva sitt produktgarantianspråk endast mot tillverkaren eller distributören av produkten. Köparen måste bevisa produktens defekt i händelse av ett produktgarantianspråk.
Tillverkaren (distributören) är endast befriad från sin produktgaranti om den kan bevisa att:
• produkten inte tillverkades eller marknadsfördes som en del av dess affärsverksamhet, eller
• defekten kunde inte erkännas enligt vetenskapens och teknikens tillstånd vid tidpunkten för utsläppandet på marknaden eller
• produktens defekt beror på tillämpningen av lagstiftning eller obligatoriska officiella föreskrifter.
Det räcker att tillverkaren (distributören) styrker ett skäl för undantag.
På grund av samma fel kan ett tillbehörsgarantianspråk och ett produktgarantianspråk inte göras gällande samtidigt, parallellt med varandra. Vid framgångsrik verkställighet av ett produktgarantianspråk kan dock köparen hävda sitt tillbehörsgarantianspråk för den utbytta produkten eller reparerade delen mot tillverkaren.
c. Hur man rapporterar ett garantianspråk
Kunden kan anmäla sitt garanti- eller garantianspråk via post eller elektronisk post som skickas till Tjänsteleverantören.
Då måste brevet innehålla:
• Köparens namn och adress,
• produktens namn, inköpspris,
• datumet för köpet,
• datum för meddelande om felet,
• beskrivning av felet,
• det krav som Köparen vill göra gällande.
7. Uttag
1. Efter mottagandet av produkten är Köparen skyldig att kontrollera produktens innehåll, skick och kvalitet samt att omedelbart meddela Tjänsteleverantören om något saknas eller om det finns några avvikelser.
2. Enligt statsrådets förordning har du rätt att frånträda avtalet utan att ange skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då Kunden eller en av Kunden utsedd tredje part annan än transportören tar emot den beställda produkten. Vid flera produkter upphör det att gälla 14 dagar efter den dag då den sista produkten övertas av Köparen eller en tredje part som Köparen anger, annan än transportören. Köparen kan också utöva sin ångerrätt under perioden mellan datum för ingående av avtalet och datum för mottagande av produkten. Om Kunden vill utöva sin ångerrätt måste han skicka ett tydligt uttalande som innehåller sin avsikt att frånträda till Tjänsteleverantören (t.ex. via post, via ett brev som skickas elektroniskt) till en av kontaktuppgifterna som anges i punkt 2 i Allmänna Villkor.
För detta ändamål kan köparen också använda provet av hävningsdeklarationen som ingår i bilaga nr 1 till dessa allmänna villkor.
Köparen utövar sin ångerrätt inom tidsfristen om han skickar sitt ångermeddelande före den tidsfrist som anges ovan.
3. Om Kunden frånträder avtalet ska Tjänsteleverantören återbetala all ersättning som Kunden lämnat omedelbart, dock senast inom 14 dagar efter mottagandet av hävningsmeddelandet. Under återbetalningen använder Tjänsteleverantören en betalningsmetod som är identisk med den betalningsmetod som användes under den ursprungliga transaktionen, såvida inte Kunden uttryckligen samtycker till användningen av en annan betalningsmetod; på grund av tillämpningen av denna återbetalningsmetod kommer Köparen inte att ådra sig några extra kostnader. Tjänsteleverantören kan hålla inne återbetalningen tills produkten har returnerats eller kunden har bekräftat att den har returnerats (det tidigare av de två datumen ska beaktas).
4. Kunden är skyldig att returnera eller överlämna produkten till Tjänsteleverantören utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar från dagen för meddelandet av ångerbeskedet. Tidsfristen anses vara uppfylld om 14-dagarsgränsen nåsskickar produkten innan deadline. Den direkta kostnaden för att returnera produkten bärs av Köparen.
5. Köparen kan endast hållas ansvarig för produktens värdeminskning om den uppstått på grund av att användningen överskrider den användning som är nödvändig för att fastställa produktens art och egenskaper. I ett sådant fall, liksom om Kunden returnerar produkten skadad, kan Tjänsteleverantören dra av värdeminskningsbeloppet från återbetalningsbeloppet.
6. Tjänsteleverantören uppmärksammar Köparna på att 3.6. När det gäller Enskilda produkter som definieras i punkt 1 får köparen inte utöva sin ångerrätt med hänvisning till 29 § första stycket c) i förordningen om statsrådet, eftersom dessa produkter är icke färdigtillverkade produkter som tillverkas/ tillverkas baserat på Köparens instruktioner eller på dennes uttryckliga begäran i detta formulär Tjänsteleverantören.
7. Tjänsteleverantören uppmärksammar Köparna på att i fråga om de i punkt 5 definierade akustiska konstruktions- och akustikmättjänsterna får Köparen inte utöva ångerrätten efter det att tjänsten utförts, med hänsyn till § 29 (1) a) förordningen.
8. Klagomålshantering
1. Köparen kan framföra eventuella klagomål som kan uppstå under köpet till någon av kontaktuppgifterna som anges under punkt 2. Tjänsteleverantörens hantering av klagomål är alltid kostnadsfri.
2. Verbal klagomål

Tjänsteleverantören kommer att undersöka kundens verbala klagomål utan dröjsmål och, om möjligt, åtgärda det omedelbart. Om Kunden inte samtycker till hur reklamationen hanteras eller om det inte är möjligt att åtgärda reklamationen omedelbart, kommer Tjänsteleverantören att spela in Kundens reklamation och diskutera och godkänna dess innehåll med Kunden. Tjänsteleverantören kommer att överlämna en kopia av protokollet till Kunden. Efter att ha mottagit klagomålet undersöker Tjänsteleverantören det och skickar ett motiverat svar angående sin ståndpunkt om klagomålet inom 30 dagar från inlämningsdatumet.
Klagomål som görs via telefon spelas in av Tjänsteleverantören, så i det här fallet ersätts posten enligt ovan med ljudinspelningen.
3. Skriftligt klagomål
Vid ett skriftligt klagomål kommer Tjänsteleverantören att undersöka klagomålet vid mottagandet och skicka ett skriftligt svar till Kunden om resultatet av undersökningen inom 30 dagar från det att klagomålet har kommunicerats. På begäran kommer Tjänsteleverantören att meddela kunden om resultatet av undersökningen elektroniskt.
Tjänsteleverantören undersöker, avvisar eller åtgärdar klagomålet baserat på tillämpliga lagbestämmelser.
I Tjänsteleverantörens svarsbrev täcker det resultatet av den fullständiga utredningen av klagomålet, de åtgärder som vidtagits för att åtgärda klagomålet och, i händelse av avslag, skälen till avslaget. Tjänsteleverantören tillhandahåller sin information med en tydlig, begriplig förklaring, under vilken den använder ett enkelt språk och undviker omotiverad användning av juridiska termer. Tjänsteleverantören strävar efter att ge ett meningsfullt svar på alla invändningar från Kunden i sitt svarsbrev.
Tjänsteleverantören arkiverar de skriftliga klagomålen – inklusive protokollet över klagomålet som lämnats under det personliga framträdandet – samt de svar som ges till dem i fem år. Efter lagringsperioden kasseras databärarna (dokumenten) av Tjänsteleverantören.
4. Åtgärd
Om kundens klagomål avslås helt eller delvis, eller om ovanstående tidsfrist för att utreda klagomålet har passerat utan resultat, kan kunden kontakta följande myndigheter och organ:
Avdelningen för konsumentskydd vid Pest County Government Office
Adress: 1088 Budapest, József krt. 6.
Telefon: +36 1 459-4843
E-postadress: [email protected]
Pest läns förlikningsnämnd
Adress: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonnummer: +36 1 792 7881
E-postadress: [email protected]
Vid förfarandet hos förlikningsnämnden är Tjänsteleverantören skyldig att samarbeta.
Om det inte är möjligt att lösa rättstvisten på något av ovanstående sätt eller på annat förhandlat sätt, kan Köparen vända sig till domstolen.
5. Kunden har möjlighet att initiera en utomrättslig lösning av sitt klagomål relaterat till produkten eller tjänsten som köpts online inom ramen för ett online-tvistlösningsförfarande. Du kan initiera online tvistlösning på följande webbplats, och du kan också få detaljerad information om möjligheten och villkoren för online tvistlösning på denna sida: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm ?event=main.home.show&lng = HU
9. Dataskydd
Tjänsteleverantören behandlar personuppgifterna i dess ägo konfidentiellt och använder dem uteslutande för de syften som anges i datahanteringsinformationen på webbplatsen. Vid hantering av Kundens uppgifter tar Tjänsteleverantören hänsyn till den vid var tid gällande dataskyddslagstiftningen. Den detaljerade datahanteringsinformationen finns tillgänglig på webbplatsen på följande länk: https://perfectacoustic.se/privacy-policy/
10. Slutbestämmelser
1. Tjänsteleverantören ansvarar inte för eventuella skador som orsakats av anslutning till webbplatsen. Köparen ansvarar för att skydda sin dator och data på den.
2. Det är uttryckligen förbjudet att överföra, kommunicera eller dela innehåll på webbplatsen som inte är lagligt tillåtet. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att radera innehåll som laddats upp av kunder.
3. I frågor som inte regleras i de allmänna villkoren, civillagen. och bestämmelserna i annan relevant ungersk lagstiftning ska gälla.
Bilaga nr 1
varning
(prov)
(fyll bara i och returnera om du vill frånträda avtalet)
Mottagare: *
Jag/vi, undertecknad, förklarar att jag/vi utövar min/vår ångerrätt/uppsägning med avseende på avtalet om försäljning av följande produkt/er eller tillhandahållande av följande tjänst: *
Datum för ingående av kontrakt / datum för godkännande: *
Konsumentens namn:
Konsumentens/konsumenternas adress:
Konsumentens/konsumenternas underskrift: (endast i fallet med ett uttalande på papper)
Daterad
Det kan ses i SimplePay Data Management Information Sheet på följande länk:

PaymentService_SimplePay_Data_Transfer_EN

PaymentService_Fizetesi_tajekoztato_EN